close

Jones櫻桃園失利後,一方面不死心地回信詢問有沒有候補的可能,另一方面利用凱西整理出來的櫻桃園名單一一寄了CV,忐忑不安地等待著回音。

以下就用條列式紀錄一下這一回合的櫻桃廠搶工大作戰。

- Jackson:Cronwell最大的包裝廠,沒有回音。

- Brookevale:背包客前輩們推薦的另一個廠,回信說只能把我排在候補名單,哭哭。

- 45 South Packhouse (before was Molyneaux):回信說十月底才接受booking。

- central cherries:沒有回音。

- H&J Roberts:不接受提前申請,需11月直接打電話問工作。

- Darlings Fruit Packers Ltd:收到回信,填了線上的application form,12月須再打電話確認。

上面兩間沒有回音的,事實上積極的作法是要直接打電話詢問,我沒有再繼續問的原因是,接下來終於收到了一封好消息!

- Bennie & Son Ltd:

Hi Nancy,

We would welcome you to join our cherry sorting – packing team.  Our season will begin seriously about 16 December.  We do not provide accommodation but there are backpackers in ALEXANDRA and some workers have in past seasons found private accommodation in town. 

Best regards
Michael Bennie

收到信的一瞬間有想要痛哭流涕的感覺,我可以去櫻桃廠了!我可以吃櫻桃了~~~~

隔一天,我收到另一家果園的回信。

- Hinton Orchard:
Hi Nancy
 
Do you have a work permit? If so we can potentially offer you work fruit tree thinning from around the 26th October.
 
I am attaching some information about us and the work. You need to let me know if you wish to be considered as I am getting a lot of enquiries.

Regards
Sarah Hinton
Hinton's Orchard
Alexandra

 

除了感謝天主,我不知道還能說什麼,心頭大石終於落了地,這下我不只可以進包裝廠,也能做到果園的戶外工了耶!

 


延伸閱讀~

。凱西整理的櫻桃果園及包裝廠清單 (非常非常感謝!!!!)

arrow
arrow
    全站熱搜

    南小西 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()